Τρίτη, Μαΐου 13, 2008

ΚΑΛΗΣΠΕΡΑ ΠΕΡΑ ΓΙΑ ΠΕΡΑ!!!!

Αν και δεν είναι το επάγγελμά μου, είμαι απο κείνους που έχουν τον κάλο...
Μ αρέσουν τα σωστά Ελληνικά.... Από χόμπι, συνήθεια, πείσμα...
Κάλο δηλαδή...

Όχι ότι εγώ μιλάω θεόσωστα... κάνω λάθη, λαθάκια, πατάτες...
Από αφηρημάδα ή απλά επειδή ΔΕΝ ξέρω το σωστό...
Κι αυτό το τελευταίο ισχύει συνήθως με όσους κάνουν λάθη...
ΔΕΝ ΞΕΡΟΥΝ ΤΟ ΣΩΣΤΟ...

Αλλά ΠΩΣ τους διορθώνεις εάν και όταν??
Τους διακόπτεις ενώ μιλάνε και τους το παίζεις δασκάλα-ξερόλας-ξενέρωτη???
Ή περιμένεις να τελειώσουν και τους λες μετά το λάθος τους, αντί ...απάντησης επί της ουσίας,
δίνοντάς τους την εντύπωση ότι απλά περίμενες ευγενικά (?) να τελειώσουν
...για να τους κάνεις τότε τη δασκάλα-ξερόλα-ξενέρωτη,
ή ότι απλά δεν σε παίρνει να απαντήσεις επί της ουσίας, και αλλάζεις θέμα???

Σε κάθε περίπτωση η συζήτηση πάει περίπατο.....
Άσε που μπορεί να μην σου ξαναμιλήσουν δηλαδή...

Και ούτε λόγος να διορθώσουν το λάθος τους, συνήθως ή πεισμώνουν ή τσαντίζονται ή θίγονται... Ακόμα κι αν σου πουν "όχι καλέ, δεν πειράζει, καλά έκανες"...
(Το ξέρω απ' το τί σκέφτομαι εγώ όταν με διορθώνουν...)
Ή - το χειρότερο- να μιλάνε σκεπτόμενοι μόνο τι λάθος θα κάνουν, και να κομπλάρουν αιωνίως μετά, κάτι που ΣΙΓΟΥΡΑ δεν θέλεις....
Και λογικό εδώ που τα λέμε, όσο κι αν τονίσεις ότι οι προθέσεις σου είναι αγνές,
όσο κι αν δεν το κάνεις για να κομπλάρουν...

Είπα, λοιπόν, επειδή πραγματικά με "τρώει", να ξεκινήσω αυτό εδώ το ιστολόγιο...
Ώστε να επισημαίνω μεν ό τι λάθος ακούω γύρω μου,
χωρίς να φέρνω κανέναν σε δύσκολη θέση δε -δημοσίως ή ιδιωτικώς-,
κι ούτε να τους υποχρεώνω να γίνονται "μαθητές" μου δια της βίας ή της αγένειας....
Και να μπορούν να με διορθώνουν επίσης, μια και η ανταπόκριση στο ιστολόγιο αφήνει χώρο και χρόνο να το ψάξεις πριν απαντήσεις...
Ενώ η διόρθωση "live" δεν ειναι εύκολο να ανασκευαστεί...

Το επιχειρώ λοιπόν, με τη βοήθεια και τις ερωτήσεις όσων βρίσκουν κάτι τέτοιο χρήσιμο βέβαια...

Δεν ειναι κάτι ακατόρθωτο η σωστή χρήση της γλώσσας, μόνο λιγάκι προσοχή θέλει...
...και να μας ενδιαφέρει να μιλάμε σωστά, αν δεν μας ενδιαφέρει, δεν προκειται να το καταφέρουμε βέβαια...

Όποτε κάτι κουτουλάω, ή όποτε κάτι κουτουλάτε, το ψάχνω, το ψάχνουμε, το εντοπίζουμε, και το παραθέτουμε...
Κι όταν κάποιος εντοπίσει πατάτα στην ανάρτηση, το λέει ΒΕΒΑΙΟΤΑΤΑ!!!!!
Αλλιώς δεν έχει νόημα...

Οσο ζούμε μαθαίνουμε...
Αρκεί να το θέλουμε!!!

5 σχόλια:

  1. ...αυτος είναι ο μπαμπας μου, εννοείται. Σόι πάει το έρμο το βασίλειο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ώστε να επισημαίνω μεν ότι λάθος ακούω γύρω μου, εδω το ότι θέλει κόμμα (ό,τι)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. ...ναι, όντως. Ή κόμμα ή κενό. Διορθώθηκε, και καλά έκανες και μου το επισήμανες, ούτε που το είχα πάρει χαμπάρι, ενώ μου χτυπάει πολύ άσχημα όταν το βλέπω....

    Σ ευχαριστώ πολύ, κι αν γράψεις κάτι, ευχαρίστως να ανταλλάξουμε παρατηρήσεις!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Καλησπέρα χαίρομαι πολύ που διαβάζω το blog σου.Κάπως έτσι όπως τα λες την έχω πατήσει κι εγώ στη δουλειά μου.Οι συναδελφοί μου -ήμαρτον Παναγία μου-,εξαπολύουν καθημερινά τραγικά μαργαριτάρια και προσπαθώ μεταξύ αστείου και σοβαρού να τα διορθώνω αλλά φυσικά θυμώνουν και νομίζουν πως θέλω να κάνω την έξυπνη.Συνέχισε με αυτό που κάνεις είναι πολύ σημαντικό να μαθαίνουμε να μιλάμε σωστά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.